ויכוחים בין משרדי האוצר והביטחון מעכבים מיגון והוספת אוטובוסים ביהודה ושומרון

    גואל ועקנין No Comments on ויכוחים בין משרדי האוצר והביטחון מעכבים מיגון והוספת אוטובוסים ביהודה ושומרון
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "מי יממן? האוצר או משרד הביטחון", זזו השאלה שמעכבת הוספה ומיגון של אוטובוסים ביהודה ושומרון. כך עלה היום בדיון דחוף שקיימה ועדת הכספים, בעניין המצוקה של התחבורה הציבורית ביו"ש. בדיון התברר שכולם מראש המל"ל, דרך פיקוד העורף, ראש הממשלה ואף האוצר, מסכימים על גובה התקציב ואף חתמו על תכנית רב-שנתית להוספת אוטובוסים ומיגון, אך מחלוקות באשר לשאלה מי יממן את התכנית מונעות את הוצאתה לפועל. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) הודיע כי אם עד ה- 15 ליולי התקציבים שהיו אמורים לעבור באמצע החודש הקודם לא יעברו, הוא יחל להפעיל סנקציות כנגד משרדי הממשלה. בין לבין, חברת אגד נענתה לפנייתו של סלומינסקי והתחייבה להגביר את הקווים הרגילים (הלא-ממוגנים היכן שניתן) ביו"ש.

    סלומינסקי: אחרי מה שהמדינה עברה בחודש האחרון ואחרי שהממשלה כבר החליטה לתקצב את התחבורה הציבורית ביו"ש, לא ייתכן שהתכנית למיגון לא תצא אל הפועל, כי לא סיכמו את הפרטים הקטנים, כיצד מוציאים את הדברים אל הפועל.

    יוזמת הדיון, ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי): "הדיון הזה עוסק בחיי אדם, עכשיו אנחנו מבינים עד כמה. הנושא נדון ארוכות בוועדת משנה ליו"ש של ועדת החוץ והביטחון, גם במשרד רה"מ בראשות ראש המל"ל. יש בידי סיכום דיון שנחתם ע"י סגן ראש המל"ל מיום לפני החטיפה ב- 11.6.14, שצריך להקציב מיידית 25 מיליון ש"חלמיגון התחבורה הציבורית באיו"ש אך התקציב לא התקבל ולכן 50 אוטובוסים ירדו מהתקן, כשבסה"כ 285 אוטובוסים ממוגנים יש ביו"ש. רוב האוטובוסים מעל 15 שנה והנסיעה בהם מהווה סכנה. פעמים רבות נתקעים באמצע כפרים ערבים וזה בלי קשר לפיגועים. במצב הנוכחי, הנסיעה בתחבורה ציבורית ממוגנת יותר מסוכנת מרכב פרטי לא ממוגן. גם ראש הממשלה חתום ב- 17.6.14 על הקצאה מיידית של תקציב עד ה- 23.7.14. אך לא ברור איך הדברים מתנהלים. כבר ב- 2009 ועדה בראשות מנכ"ל משרד רה"מ, אייל גבאי, החליטה על תכנית רב-שנתית לריענון התחבורה הציבורית ביו"ש ב- 4 פעימות אך הפעימה הרביעית לא התממשה ועתה, הצרכים גדלו".

    יוזם נוסף של הדיון, ח"כ נסים זאב (ש"ס): "רוב האוטובוסים בני 17 שנה בממוצע, מה שהופך את הנסיעה בהם בכל מקרה למסוכנת. מנועים מתחממים ומביאים להמתנות להחלפת אוטובוסים באזורים מסוכנים. אין מספיק אוטובוסים והנוער נאלץ לקחת טרמפים. כשרה"מ מבקש מהנוער לא לנסוע בטרמפים, אילו חלופות הוא מציע? חייבים להסיק מסקנות וליישמן הלכה למעשה. יש להקצות מיידית את מה שכבר הובטח בשנים עברו. נכון לעכשיו, הנסיעה בטרמפים נעשית בלית ברירה.

    ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), מי שעומד בראש ועדת משנה לתחבורה ביהודה ושומרון: "כשקבעו היכן יש איומים זה היה לפני יותר מעשור ומאז האוכלוסייה גדלה. סוכמו 110 מיליון ש"ח נקבעו ב- למשך 4 שנים מ- 2009 ועד 2013. התחילו לשלם אך ב- 2011 זה נעצר עקב מחלוקת מי יממן, האם 50% – 50% או רק האוצר או רק הביטחון. יש אוטובוסים שכבר עברו 17 שנה ואסור להם להמשיך לפעול.
    קצין מטה תחבורה ביו"ש.

    סגן ראש המל"ל, זאב ווה צוק רם: "גם אם יעבירו עכשיו את הכספים, התעשייה לא יכולה להעמיד לתת מענה מיידי למגן אוטובוסים. בכל מקרה, יש להקפיד על התקן של 15 שנה של פעילות של האוטובוסים הממוגנים.

    בסיכום הדיון, דרש יו"ר הוועדה סלומינסקי מנציגי הממשלה, להעביר את התקציבים עליהם סוכם עד ה- 15.7.14, קרי 50 מיליון ש"ח עד סוף 2014 ולאחר-מכן להכין תכנית להמשך מיגון בשנים 2015 ו- 2016 עד לחידוש כל צי האוטובוסים.



    0 תגובות